Saturday, February 7, 2009

FACEBOOK??GAZA??

FACEBOOK??GAZA??

Ketika sedang berehat di rumah pada cuti sem yang lepas,saya tertarik pada satu artikel dalam akhbar SIASAH yang mengisahkan FACEBOOK...alkisahnya begini...tahun 2008 Facebook mengaut keuntungan USD300 juta.Tetapi keuntungan sebanyak itu digunakan utk membiayai perang di GazaBenarkah??

Fakta2:
  1. Facebook adalah milik Mark Zuckerberg,jika kita membaca artikel Mark Zuckerberg dlm bahasa indonesia/melayu,tidak diketahui secara lengkap siapakah dia.Kalau kita membaca artikel tentang Mark Zuckerberg dlm bahasa inggeris terdapat lengkap data diri si pembuat facebook ini.
  2. Facebook mendapatkan keuntungan dari iklan yang dipasang, semakin banyak pengguna dan pengunjung, semakin banyak pula keuntungannya.
  3. Siapakah sebenarnya si pendiri sekaligus CEO Facebook ini?Dia adalah mahasiswa University Harvard dan aktif sebagai anggota Alpha Epsilon Pi (AEP).
  4. AEP adalah perkumpulan mahasiswa Yahudi di Amerika Utara,yang mempunyai misi sebagai berikut:
  • AEP ialah perkumpulan yahudi di Amerika Utara yg diasaskan bertujuan membantu lelaki yahudi mencari pasangan yahudinya.Ia juga bertujuan utk mengekalkan dan menguatkan hubungan sesama yahudi di peringkat sekolah tinggi dan di bidang pekerjaan nanti.
  • AEP juga bertujuan mengekalkan ideal yahudi supaya terjaga disegi nilai,etika dan menyiapkan peserta utk menjadi pemimpin yahudi pada masa hadapan.
  • Itulah misi AEP yang ditubuhkan sebagai tempat pengkaderan dan tempat mencari pemimpin baru bagi kaumnya,yahudi!
Sejauh mana kebenarannya??Bagaimana pula dengan blog sosial yg lain?friendster?hi5?tagged?lain2?Mungkin satu kajian menyeluruh perlu dilakukan bagi membongkarkan perkara ini agar kita tidak terlibat sama dalam agenda Yahudi..?????
Share This

No comments:

Designed By Blogger Templates